Bardzo często spotykamy się z sytuacją, w której konsument dokonał zakupu w sklepie stacjonarnym i dosłownie po paru dniach rozmyślił się. Udaje się do sklepu i słyszy odmowę dokonania zwrotu nieużywanego towaru. Sprzedawca nie musi przyjąć od nas towaru! Dlaczego?
Zapamiętajmy – zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru dlatego, że klient się rozmyślił albo zakupiona rzecz nie jest mu potrzebna.
Inaczej uregulowana jest sytuacja gdy dany towar ma wadę – wówczas zwrot towaru może być dokonany w ramach reklamacji złożonej na zasadach rękojmi. Ponadto sprzedawca może przewidzieć w regulaminie sklepu stacjonarnego ewentualność zwrotu towaru przez kupującego w określonym terminie i pod określonymi warunkami (np. tylko z paragonem zakupu, w stanie nienaruszonym, z oryginalnym opakowaniem). Z taką sytuacją spotkamy się w sklepach, które mocno opierają swoją politykę na zwiększonych uprawieniach konsumenckich.
Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy to czy przyjmie od nas towar!
„Prawy” radzi – sprawdzić wskazany produkt w sklepie stacjonarnym a ostateczny zakup zrealizować za pośrednictwem zaufanego sklepu internetowego (często cena będzie niższa niż w sklepie stacjonarnym a konsument posiadać będzie szereg dodatkowych uprawnień (m.in. prawo do odstąpienia od umowy w ciagu 14 dni)
/prawy.