Apteka – niestety każdy z nas kiedyś musi się w niej pojawić i dokonać zakupu. Przyjemność takiej transakcji jest porównywalna z tą jak towarzyszy nam podczas płacenia za ulubione danie, podczas wykonywania którego kucharz popisał się niespotykaną dotąd chałturą czy płacenia za przejazd zakorkowaną autostradą, na której chwilę temu otrzymaliśmy mandat za przekroczenie prędkości o ponaddźwiękową prędkość 18 km/h. A tak na serio:
Kupiliśmy lek i co do zasady nie możemy już go zwrócić! Krótko opiszę dlaczego – przeczytaj zanim wylejesz gorzkie żale na farmaceutę, który w podobnej sytuacji jest parę razy w miesiącu.
Sytuacje te reguluje art. 96 ust. 7 i 8 ustawy – prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2016 r. poz. 823 z późn. zm.) zgodnie z którym produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi. Nasz racjonalny ustawodawca wprowadził jednak wyjątek! Produkty lecznicze i wyroby medyczne, które są obarczone wadą jakościową lub zostały niewłaściwie wydane oraz gdy sprzedano nam sfałszowane produkty lecznicze – nie pozostaje nam nic innego jak tylko podziękować za taką możliwość! Dziękujemy! Można się z tym zgodzić albo nie – ale takiego postępowania wymaga od nas litera prawa.
/prawy.